خرید واحد اداری در کرج
خرید واحد اداری در کرج در مقایسه با خرید خانه دارای پیچیدگی های بیشتری است. همانطور که هنگام خرید خانه به یک سری پارامترها توجه می کنید، برای خرید ملک اداری در کرج نیز باید به پارامترهای مهم در خرید واحد اداری توجه کنید.
قبل از هر اقدامی برای خرید واحد اداری در کرج باید اطمینان کافی از کسبوکاری که میخواهید در این واحد راهاندازی کنید داشته باشید؛ یعنی بدانید که تمام جوانب کار را سنجیدهاید و در نهایت تشخیص درست دادهاید که با خرید واحد اداری در کرج میتوانید کسبوکار خود را بهبود دهید و رونق ببخشید. یعنی مطمئن شوید که سرمایه خود را در جای درستی هزینه میکنید و برایتان در بلندمدت ارزش افزوده خواهد داشت.
پیش از خرید ملک اداری در کرج ابتدا با خودتان خلوت کنید، شرایط را سبک سنگین کنید و در نهایت ببینید آیا افتتاح دفتر برای کسب و کار شما مفید است؟ آیا در درازمدت سودده خواهد بود؟ آیا از پس مخارج آن بر میآیید؟
هزینه خرید واحد اداری در کرج بالاست، و چون میتواند بخش قابل توجهی از سرمایه شما را درگیر کند، اگر بدون سنجیدن جوانب کار دست به انجامش بزنید ممکن است در ادامه مسیر به دردسر بیفتید و یا در بهترین حالت پولتان را هدر دهید..
3 نوع ملک برای دفتر کار اداری در کرج
- املاکی که سند اداری دارند و شما میتوانید هر نوع دفتر اداری در کرج را در آنها راه بیندازید. این املاک اجازه نصب تابلو دارند و البته قیمتشان بالاست.
- املاک با موقعیت اداری به املاکی گفته میشود که سند مسکونی دارند، اما به خاطر موقعیتشان مناسب دفاتر اداری در کرج هستند. طبق قانون در این املاک فقط مالک میتواند چند نوع دفتر کار خاص راهاندازی کند. در غیر اینصورت شهرداری دفتر شما را پلمب میکند.
- املاک مسکونی با موقعیت مسکونی شرایطی شبیه به املاک با موقعیت اداری دارند، تنها تفاوتشان این است که موقعیتشان چندان دلخواه صاحبان کسب و کار نیست، اما همچنان مالک میتواند چند نوع دفتر کار خاص در آن راهاندازی کند.
نکات قابل توجه در فروش آپارتمان اداری در کرج
خرید به موجب سند رسمی یا قولنامه : خریدار می بایست در هنگام فروش آپارتمان اداری در کرج ابتدا از وضعیت ثبتی ملک تجاری مطلع شود که آیا دارای سند رسمی می باشد یا خیر؟ در صورتی که سند رسمی در اختیار فروشنده باشد می توان گفت 30 درصد از یک معامله بدون ریسک تحقق یافته است و در غیر اینصورت که در اکثر املاک تجاری این چنین است می بایست نسبت به جمع آوری اطلاعاتی از قبیل گواهی پایان کار شهرداری، عدم اشاعه با یک ملک مسکونی، هویت فروشنده اقدام نمایند.
تعیین تکلیف انشعابات آب، برق، گاز : انشعابات آب، برق و گاز از جمله اختلافات معمول طرفین معامله در فروش آپارتمان اداری در کرج محسوب می شود. در صورتی که هر یک از این انشعابات مجزا بوده می بایست در قرارداد ذکر گردد و در مقابل هر یک که مشاع و مشترک با سایرین می باشد نیز قید گردد. در قرارداد به تفکیک شماره پروانه انشعابات قید گردد و نسبت به تسویه بدهی آن ها اقدام شود.
نحوه تصفیه هزینه شارژ و سایر هزینه های مشترک با مالک قبلی : وجود مشاعات به این معناست که چندین ملک تجاری دیگر در همسایگی شما در حال فعالیت هستند که از یک انشعاب مشترک بهره مند می شوید. در این صورت مالک پیشین در صورتی که خود فروشنده باشد، می بایست سند تصفیه حساب آن هزینه ها را ارائه دهد و در صورت که پیش از فروش ملک اداری، مالک منافع مستأجر بوده است، ایشان می بایست به درخواست فروشنده نسبت به آن اقدام نماید. این نکته در فروش آپارتمان اداری در کرج بسیار مهم است .
وجود پارکینگ و انباری سندی یا مشاع : در صورتی که ملک تجاری دارای پارکینگ یا انباری مختص به خویش باشد ضرورتاً می بایست مطابق با سند رسمی ملک در قرارداد فروش آپارتمان اداری در کرج فی مابین نیز درج گردد و در صورتی که انباری و پارکینگ مربوطه از جمله مشاعات آن مجتمع تجاری می باشد، می بایست حدود و شرایط بهره مندی واحدین تجاری در قرارداد ذکر شود.
تعیین تکلیف مالیات بر مشاغل : خریدار واحد اداری در کرج می بایست نسبت به مبالغ پراخت شده مالیات بر درآمد مشاغل اطمینان حاصل نماید. ممکن است پیش از معامله، در آن ملک تجاری کسب و کاری در جریان بوده و مدت ها بوده مالیات بر درآمد آن پرداخت نشده است. خریداران آگاه باشند که در هنگام انتقال قطعی سند رسمی مالکیت، گواهی پرداختی مالیات بر درآمد مشاغل اخذ نمی گردد بلکه بر آن پلاک ثبت ثابت است.
وجود یا عدم وجود حق سرقفلی : در صورتی که مالک پیشین (فروشنده) حق سرقفلی آن ملک تجاری را به موجب قراردادی به غیر انتقال داده باشد، می بایست خریدار واحد اداری در کرج را از آن امر مطلع نماید و نیز در قرارداد این امر را ذکر نمایند. حق ایجاد شده مختص ذیحق می باشد و قابل اسقاط نیست مگر اینکه با توافقی نسبت به فروش آن رضایت دهد.
نکات مهم در خرید آپارتمان اداری در کرج
انتخاب بهترین موقعیت مکانی برای خرید آپارتمان اداری در کرج گام اول است. بهتر است دفترکار در مرکز شهر یا مکانهایی باشد که دسترسی به آن آسان باشد. همچنین بهتر است ملک به مرکز شهر یا خیابانهای پر رفت و آمد نزدیک باشد. البته اگر با شلوغی مشکل دارید پس محلی آرام را برای خرید آپارتمان اداری در کرج انتخاب کنید. اگر یک دفتر کار مراجعه کنندگان زیادی داشته باشد معمولاً مکان آن باید به گونهای باشد که دسترسی به آن به آسانی امکان پذیر باشد
ویژگی اصلی یک ملک اداری
دفترکار متراژ مناسبی داشته باشد
هنگام خرید یک آپارتمان اداری در کرج بهتر است متراژی مناسب برای خرید ملک اداری یا موقعیت اداری رهن و اجاره در نظر گرفته شود. حتماً باید به وسعت کسب و کار و تعداد افرادی که قرار است در این دفتر فعالیت کنند توجه شود. یعنی شرکتهای بزرگ به دفتر کار بزرگ و شرکتهای کوچک به دفتر کار کوچک نیاز دارند. این نکته بسیار مهم است زیرا دفتر کوچک برای کسب و کارهای بزرگ مشکلساز خواهد شد .
ملک انتخابی باید امکانات مناسبی داشته باشد
ملکی را که برای خرید آپارتمان اداری در کرج انتخاب میکنید بهتر است حداقل امکانات لازم را داشته باشد. به عنوان مثال، دارای کفپوش باشد البته کفپوشهایی سالم؛ همچنین بهتر است فضای کاری دارای امکانات استراحت نیز باشد و از رنگ مناسبی برای این فضا استفاده شده باشد.
انتخاب رنگ مناسب میتواند باعث داشتن آرامش در زمان انجام کارها برای کارمندان شود. نکته دیگر اینکه وجود قفسههای بزرگ یا کمدهای دیواری لازم است زیرا برای مرتب کردن پروندهها، اسناد و … که البته بستگی به کار شما نیز دارد، میتوانند استفادههای بسیاری داشته باشند.
میزان پایداری و مقاومت ساختمان
میزان پایداری و مقاومت ساختمان نیز یک ویژگی مهم است که لازم است هنگام خرید آپارتمان اداری در کرج به آن توجه داشت. در صورتی که در ساخت ساختمان از امکانات ایمنی استفاده شده باشد در هنگام خطر، مشکلات نیز کمتر خواهد بود. بنابراین بهتر است ساختمان انتخابی از نکات ایمنی لازم بهرهمند باشد و به این طریق بتوان از مشکلات بعدی جلوگیری کرد.
وجود پارکینگ، انباری و آسانسور
وجود پارکینگ و انباری از جمله ویژگیهای مهم و ضروری است که یک ملک باید آن را داشته باشد. علاوه بر پارکینگ و انباری، وجود آسانسور هم بسیار لازم است. البته اکثر ملکهای امروزی خود دارای آسانسور هستند.
وجود آسانسور دسترسی به طبقات را راحتتر میکند و برای رفتن به طبقههای بالا مراجعهکنندگان و حتی کارمندان خسته نخواهند شد. البته ممکن است با توجه به زمینه فعالیت یک دفتر کار، مراجعه کنندگان افراد سالمند باشند و در این شرایط وجود آسانسور بیشتر از همیشه نیاز است .